آیا میتوان هنگام عمل سزارین عمل زیبایی شکم انجام داد؟

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی چیست؟

عمل ابدومینوپلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی است که در ناحیه شکم و برای برداشتن چربی و پوست اضافی در این بخش از بدن افراد انجام می شود. طیف گسترده ای از زنان و مردان این روزها برای حذف چربی های اضافی و نیز برداشتن پوست اضافی شکم دست به چنین اقدامی می زنند.

 

آیا میتوان هنگام عمل سزارین عمل زیبایی شکم انجام داد؟

همزمان با زایمان سزارین به هیچ عنوان نمی توان جراحی دیگری را انجام داد مگر آنکه به صورت اورژانسی نیاز به یک جراحی دیگر باشد ولی در حالت کلی اعمال جراحی همزمان با سزارین ممنوع است، همچنین آناتومی بدن در زمان بارداری تغییر می کند. بهترین کار بعد از زایمان ورزش و تغذیه مخصوص مادران شیرده است و پس از کاهش وزن اگر نیاز به برداشتن پوست اضافه شکم باشد باید توسط جراح پلاستیک عمل ابدومینوپلاستی انجام شود.

خصوصا افراد چاق  نیاز به یک جراحی ابدومینوپلاستی کامل خواهد داشت تا کل پوست از بالا کشیده شود و در این جراحی ناف فرد کمی تغییر کرده و گاهی نیز ممکن است نیاز به لیپوساکشن وجود داشته باشد، لذا با وجود این شرایط این جراحی در حیطه کاری متخصص زنان و زایمان نخواهد بود. اگر هم زمان با سزارین این عمل صورت گیرد قطعا نتیجه دلخواه را نخواهد داشت.

هدف از سزارین به دنیا آوردن کودک بدون کوچک ترین مشکلی و به صورت ایمن می باشد. به این صورت که هیچ خطری کودک و مادر را تهدید نکند. باید بدانید که در صورتی که جراحی ابدومینوپلاستی به صورت حرفه ای و توسط متخصص انجام نگیرد، می تواند احتمال ایجاد لخته خونی و عفونت را بالا ببرد. بنابراین در انتخاب جراح خود دقت کافی داشته باشید. باید بدانید که جراحی سزارین توسط متخصص زنان انجام می گیرد ولی جراحی شکم و ابدومینوپلاستی توسط جراح پلاستیک صورت می گیرد.

پیشنهادی  ماساژ جای زخم سزارین

 

عوارض خطرناک انجام ابدومینوپلاستی همزمان با زایمان سزارین

  • باقی ماندن افتادگی و شل شدگی پوست
  • نکروز پوست در بخش های پاییینی شکم
  • عفونت در ناحیه زخم های ناشی از جراحی
  • باقی ماندن برجستگی شکم و چین و چروک های پوستی در این ناحیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا