برداشتن موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد رنگدانه های تیره مو را هدف قرار می دهد و باعث آسیب حرارتی و یا مکانیکی به فولیکول مو می شود. هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ایمنی لیزر موهای زائد را در دوران بارداری ارزیابی کند. بسیاری از متخصصان زنان توصیه می کنند از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنید زیرا اطلاعات کافی در مورد تأثیر آن بر جنین وجود ندارد.

 

الکترولیز در دوران بارداری

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ایمنی الکترولیز را در دوران بارداری ارزیابی کند. بسیاری از متخصصین زنان و الکترولوژیست ها توصیه می کنند از الکترولیز در دوران بارداری خودداری کنید زیرا اطلاعات کافی در مورد تأثیر آن روی جنین وجود ندارد. اگر تصمیم به انجام الکترولیز دارید، در سه ماهه آخر باید از انجام آن روی سینه ها اجتناب کنید، به خصوص اگر قصد شیردهی دارید. در هفته های پایانی بارداری، باید ازانجام الکترولیز روی شکم دوری کنید زیرا بسیار حساس است و در این مرحله از بارداری برای شما ناراحت کننده است.

 

اپیلاسیون در دوران بارداری

واکنش پوست شما به اپیلاسیون در دوران بارداری متفاوت خواهد بود. پوست شما در این دوران حساس تر می شود. استفاده از لوسیون ضد عفونی کننده، تسکین دهنده قبل و بعد از اپیلاسیون ممکن است سوزش را کاهش دهد. همچنین ممکن است از عفونت جلوگیری کند، تحریک را کاهش دهد و قرمزی را که اپیلاسیون ممکن است ایجاد کند کاهش دهد. همیشه بهتر است قبل از اپیلاسیون با پزشک خود مشورت کنید. چون ممکن است دلیل خاصی وجود داشته باشد که اپیلاسیون در دوران بارداری برای شما توصیه نشود. برخی از زنان باردار اپیلاسیون را آسان‌تر و موثرتر از کرم‌ها یا موبرها می‌دانند و یک قانون مطلق برای همه وجود ندارد.

پیشنهادی  5 ماده خطرناک در نوار بهداشتی

 

کرم ها و موبرها در دوران بارداری

نگرانی اصلی مواد موبر در دوران بارداری، مواد فعال پودر سولفید باریم و تیوگلیکولات کلسیم هستند. هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن آنها در دوران بارداری وجود ندارد، اما هیچ مطالعه ای هم وجود ندارد که ثابت کند آنها بی خطر هستند. مانند هر لوازم آرایشی، باید تکه ای از آن را روی پوست خود امتحان کنید تا ببینید چه واکنشی نشان می دهید. این مواد شیمیایی پس از قرار گرفتن در معرض اکسیژن، بوی مشخصی از خود به جای می‌گذارند که ممکن است برای شما بسیار ناخوشایند باشد و در موارد نادری باعث ایجاد واکنش آلرژیک می‌شود.

 

شیو کردن در دوران بارداری

اگرچه ساده ترین گزینه در دوران بارداری نیست، اما شیو کردن همیشه ارزان ترین و راحت ترین گزینه است. سعی کنید با مشارکت خلاقانه شریک زندگی خود در این فرآیند، آن را سرگرم کننده کنید. روزانه از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید تا هنگام اصلاح پوستتان نرم و لطیف شود. مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین E به برخی از خانم‌ها کمک کرده‌اند که کمتر اصلاح کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا