طرز تهیه حمص یا هوموس

حمص یا هوموس چیست؟

حمص یا هوموس، یک غذای مدیترانه ای-عربی است که در خاورمیانه به ویژه لبنان بسیار معروف است و یکی از خوراکی های اصلی آن ها محسوب می شود. حمص را حتی می توان بعنوان یک وعده غذای کامل دانست و گزینه ای عالی برای گیاهخواران به حساب می آید. حمص به دلیل داشتن نخود، سرشار از فیبر است و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و علاوه بر تامین بسیاری از نیازها و ویتامین های بدن، برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ نیز مفید است. خوردن حمص همچنین در کاهش وزن و پیشگیری از چاقی موثر است. با مجله پزشکی ماماچه همراه شوید تا گام به گام، طرز تهیه این غذای بسیار سالم و خوشمزه بیاموزید.

 

طرز تهیه حمص یا هوموس

گام اول

برای تهیه هوموس اولین کاری که باید انجام دهیم این است که نخود را خیس کنیم، برای این کار نخود را به مدت ۲۴ ساعت در ظرف آب می ریزیم و در صورت امکان چندین بار آب ظرف را عوض می کنیم تا نفخ نخود کاملا از بین برود .

گام دوم

بعد از ۲۴ ساعت نخودها باید بجوشد، برای این کار، نخودها را در قابلمه مناسبی به همراه ۲ لیوان آب به همراه کمی نمک و فلفل سیاه میریزیم و روی شعله میگذاریم تا نخود کاملا بپزد. (آب آن را نگه میداریم) .

گام سوم

پس از پخته شدن، پوست نخود را جدا کنید تا حمص لطیف تر شود. دانه های نخود را بین دو انگشت فشار دهید تا پوست آن جدا شود. سپس نخود های تمیز شده را در مخلوط کن بریزید.

گام چهارم

سپس آرد را به همراه آبلیمو، سیر، پاپریکا و کمی نمک و فلفل سیاه به نخود در مخلوط کن اضافه کنید. حالا یخ را اضافه می کنیم (حتما یخ اضافه کنید تا مواد بریده نشود) حالا مواد را با هم مخلوط می کنیم.

پیشنهادی  غذاهای ممنوعه در بارداری

گام پنجم

بعد از یک دقیقه مخلوط کردن مواد، آب نخود را اضافه کنید. توجه داشته باشید بعد از پوره شدن مواد، غلظت آن باید به حدی باشد که به راحتی از قاشق سرریز نشود. حالا هوموس ما تقریبا آماده سرو است.

گام ششم

حمص یا هوموس را در ظرف مورد نظر بریزید. سپس به آرامی ظرف را برگردانید و با قاشق سوراخ کوچکی در مرکز هوموس ایجاد کنید و روغن زیتون را داخل آن بریزید و با سبزیجات معطر و نخود تزئین کنید و سرو کنید.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا