انواع ورزش های دوران بارداری

به عنوان یک زن، بارداری یکی از بزرگترین تغییرات فیزیکی است که تا به حال تجربه کرده اید. برای حمایت از این تغییرات فیزیکی و کودک در حال رشد، تغذیه سالم مهم است، اما فعال ماندن و تحرک از نظر بدنی نیز مهم است. اما ایمن‌ترین راه برای ورزش در دوران بارداری چیست؟چه باورهای غلطی راجع به ورزش در دوران بارداری وجود دارد؟با مجله پزشکی ماماچه همراه شوید تا به آنها بپردازیم.

 

ورزش در دوران بارداری ممنوعه؟

این باور غلط سال هاست که گسترش یافته است، اما بارداری در واقع زمان ایده آلی برای شروع یک برنامه ورزشی است حتی اگر قبلاً  واقعاً  ورزش نکرده باشید. دستورالعمل های بهداشت عمومی برای زنان باردار، ورزش یا فعالیت متوسط ​​را به مدت تقریباً ۱۵۰ دقیقه در هفته (یا ۳۰ دقیقه در روز، پنج روز در هفته) توصیه می کند.

 

ورزش های مفید دوران بارداری

مهمترین نکته در حین انجام این تمرینات حفظ آن در سطح متوسط ​​است. خودتان را تا نباید تا مرز خستگی شدید برسانید. به خصوص باید مراقب ورزش هایی باشید که باعث از دست دادن تعادل شما می شوند، زیرا زمین خوردن در دوران بارداری می تواند بسیار خطرناک باشد. به عنوان مثال، دوچرخه سواری به دلیل افزایش خطر سقوط ممکن است ایمن ترین شکل ورزش در دوران بارداری نباشد. مهم‌ترین چیز این است که در عین ایمن ماندن، چیزی را پیدا کنید که از آن لذت ببرید. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید چه چیزی با سابقه شخصی شما برایتان مفیدتر است.

پیاده‌روی

پیاده‌روی با سرعت متوسط ​​می‌تواند راهی عالی و آسان برای انجام تحرک در این دوران باشد. اگر در حال راه رفتن هستید، باید این ریتم به گونه ای باشد که بتوانید همزمان هم راه بروید و هم صحبت کنید و اگر نمی توانید، باید سرعت خود را کم کنید.

پیشنهادی  کاندوم در پیشگیری از بارداری

فعالیت‌های باشگاه

ورزش کردن روی دوچرخه ثابت یا انجام تمرینات آبی در استخر، راه‌های سالم و ایمن برای تحرک بارداری است.

پیلاتس یا یوگا

پیلاتس و یوگا می‌توانند از نظر ذهنی و جسمی مفید باشند. با این حال، یوگای داغ توصیه نمی شود زیرا در دوران بارداری باید همیشه خونسرد و هیدراته (کافی بودن آب بدن) بمانید.

 

ورزشکاران می توانند بدون هیچ گونه نگرانی در طول بارداری به تمرینات شدید ادامه دهند؟

اگر شما یک ورزشکار با فعالیت بالا هستید، معمولا می توانید رژیم ورزشی خود را در دوران بارداری تا زمانی که بارداری شما بدون عارضه باشد، حفظ کنید. با این حال، شما باید با متخصص زنان خود صحبت کنید و بیشتر مراقب خود در هنگام ورزش در دوران بارداری باشید.

زنانی که ورزش های فشرده و شدید انجام می دهند ممکن است توانایی تحمل خستگی یا گرفتگی عضلات را داشته باشند. با این حال، مهم است که فعالیت های خود را از یک حد مطمئن فراتر نبرند چون می تواند بر جنین تأثیر بگذارد. پزشک شما می تواند راهنمایی های بیشتری در این زمینه برایتان داشته باشد.

 

آیا ورزش در دوران بارداری به کاهش وزن پس از زایمان کمک می کند؟

ورزش یک راهکار مهم جهت کاهش وزن پس از زایمان است. اما ارزش واقعی ورزش در دوران بارداری و بعد از آن، باورنکردنی است. عملکرد متابولیک شما به طور چشمگیری با ورزش بهبود پیدا می کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی و متابولیک کاهش می یابد. حتی اگر بعد از بارداری کاهش وزن فوری را مشاهده نکردید، همیشه باید به ورزش ادامه دهید زیرا برای بدن شما بسیار مفید است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا